torsdag 29 november 2012

Billiga Onepiece suit Köpråd

Det är som vanligt i klädbranschen skillnad på billigt, och bra o billigt. När det gäller mysdress så finns det både original men också kopior. Jag har kikat runt med vänner och bekanta, även kollat på nätet och på flera forum efter vad folk tycker. Här är vad jag kom fram till!

Här är fördelar och nackdelar med att köpa kopior (från tex Asien eller på marknad).

Fördelar med kopia från Asien eller marknad:

1. Billigare helt klart.
2. Man kan köpa flera och ge bort för samma pengar.
3. Gör sin grej om du bara ska ha den hemma i soffan.

Nackdelar med kopia från Asien eller marknad:

1. Generellt sämre kvalitet.
2. Ofta problem med zip/låsning.
3. Ofta usel garanti.
4. Dyr frakt på nätet.
5. Tryck faller bort, mycket sämre skick efter tvätt.

Generellt sätt lutar jag direkt mot att köpa original. Det är enligt mit tycke mest värt att köpa bra från början och få minimalt med problem sedan när jag vill använda mitt plagg. Jag vill kunna tvätta det många gånger och jag vill även kunna vara säker att jag kan reklamera plagget ifall det mot förmodan skulle vara något dåligt med originalet. Frakten vill jag gärna inte behöva betala. Frågan är om prisnivån tillåter mig att köpa original, samtidigt behöver man inte köpa den dyraste och det brukar finnas Rea på mysdress i slutet av varje säsong.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar